fredag 16 november 2012

Första inlägget

Hej allihopa! Jag heter Julia, bor i Gävle och HATAR LCHF! Mitt syfte med denna blogg är att sprida information om vilket naturmord denna diet är. Att gå på diet är okej, men välj för guds skull inte en som mördar naturen när det finns alternativ.

LCHF innebär att man drar ner rejält på kolhydrater, vilket ofta är ris, pasta, potatis, grönsaker, rotfrukter osv. Allt det jag nämnde är miljövänlig mat jämfört med annan mat. Det kommer direkt från plantan och kan ätas. Då man äter enligt LCHF konsumerar man mer ägg, mejeriprodukter, kött och fisk. Sådan mat ger mer koldioxidutsläpp vid produktionen, tar ofta upp stora odlingsytor och kräver mer vatten för att framställas. Ni  vet väl att vi har stora vattenproblem i världen?

I Sverige är LCHF supertrendigt. Vi har aldrig ätit så mycket kött under ett år som vi gjorde under 2011. I många länder minskar köttätanden medan vi svenskar som sägs vara så smarta och framgångsrika ökar konsumtionen av naturmördarmat! Vi äter 50 % mer kött än för tjugo år sedan. Jag säger inte att alla ska bli vegetarianer, men det är nödvändigt att vi drar ner på köttätandet.

Detta är bara ett första inlägg och självklart kommer fler. Ge gärna tips på artiklar, något jag borde ta upp eller vad som helst. Här har ni lite diagram som bevisar att bönor är bra:








3 kommentarer:

  1. Jag har ett liv. Vad gör dig arg? Allt jag gör är att kritisera LCHF eftersom det är naturmord.

    SvaraRadera
  2. Var ser du att hon är arg?

    Fel. LCHF är inte naturmord, det förespråkar naturlig, närproducerad och oprocessad mat.

    SvaraRadera